3 de jul. 2022

L'instant abans de l'impacte...

L'instant abans de l'impacte, primera novela de Glòria de Castro.


Escrit com una mena de dietari, farcit de reflexions esquitxades d'humor corrosiu, molt en la línia del que jo penso, sobre tot pel que fa al món laboral, de l'empresa, del consumisme...
I és que es pot ser antisistema sense ser okupa ni anar vestit de perroflauta.

Algunes frases:

"Cobrar és la única justificació que ho valida tot... ...Treballem només pq ens paguen".

"Em pregunto si tot això dels fills, la parella, la feina estable, són coses que he desitjat per mi mateixa o coses que han desitjat els meus pares per a mi."

"... només fent coses podem fer el soroll necessari que tapi aquell altre soroll terrible d'escoltar-nos a nosaltres mateixes."

"Dono les gràcies q no ens haguem de sotmetre a cursos de mindfulness on et venen a dir... ... que si no acceptes aquestes condicions laborals, òrfenes de sindicats i d'ètica empresarial, és pq tens un problema a l'hora de gestionar les teves merdes emocionals. Que tot això se soluciona estant molt quieta, en silenci i fent coses amb la respiració."

"La gent compra espelmes per ser zen. Això és el que pensen... q els estats de la ment s'assoleixen a partir de comprar coses."

"Comprar, comprar... la roda eterna, les despeses, l'entramat social, tot allò que ens fa presoners de feines de merda... "

"... i jo pensava en les classes de costura a q em va apuntar la mare, on vaig aprendre punt de creu, ganxet, cadeneta, coses petites que es fan en silenci, amb les mans enganxades ben a prop del cor i el cap cot".

Felicitats Glòria!