31 de des. 2022

El impulso nómada, o quan la llibertat molesta...


Autobiografia del fotògraf i escriptor Jordi Esteva, un noi de "casa bona" com ell mateix diu. Des de ben petit sent l’impuls per veure món i escapar-se de l'ambient opressiu de la postguerra.

Es deixa portar pels esdeveniments del darrer quart de segle XX, de canvis, drogues, alcohol... i viatja a Orient. Sent especial atracció per Egipte, l'ambient d’artistes i intel·lectuals de El Cairo i l'atrapa una fascinació poderosa pels oasis del desert.

El impulso nòmada, narra l’ànsia de ser ell mateix, de viure una llibertat sovint escapçada, que fa nosa, que molesta...

Algunes frases:
.
“Yo no era consciente entonces de que era la curiosidad lo que le hacía a uno sentirse vivo. Ignoraba que la pérdida de interés y la falta de ilusión eran lo que nos envejecía.”
.
“Era un paraíso y por tanto no tardé en aburrirme.”
.
“Me cautivaron la sencillez y el gran valor que se daba a cosas que en nuestra sociedad de la abundancia pasamos por alto. Saborear el agua fresca de un manantial, comparar los frutos de un vergel con los del vecino, mojar una hogaza de pan recién horneado en aceite de oliva prensado en rueda de piedra, bañarse en una poza de agua cristalina…”
.
“Su personalidad patriarcal creó una gran inseguridad en la familia…”
.
“¿Conviene regresar a los lugares donde uno ha sido feliz?”
.
“¿Estaría pagando por la osadía de haberme creído libre…?”
---